16 januar 2011

Træning tirsdag 18. januar kl. 18:15

Som annonceret sidste tirsdag, så laver jeg lidt om i tirsdagens træning.

Jeg har tænkt mig og forberedt, at vi skal ned og køre en tur i de franske pyrenæer.
Vi skal ind og køre den sidste del af Tour de France etape nr. 15 fra touren 2005.

En frygtindgydende etape, som I kan se profilen af her

Men det er klart vi kan ikke cykle hele etapen på 55 min :-) Så derfor har jeg tænkt mig flg.:

Vi starter med at cykle 1/3 del af et normalt program 8 indtil der hvor vi har kørt op af den første 5 min stigning i gult og orange gear.

Herefter sætter jeg en video som er optaget dagen efter den etape fra 2005, og vi kommer ind og cykler den sidste stigning op mod målet i Plan dÁdet En stigning uden for kategori.

En stigning som er 10, 7 km lang, med stigningprocent på 8%. Det vil sige for hver 100 meter vi cykler, så er stigningen blevet 8 meter højere.
Der er en forskel fra bunden af stigningen til toppen på i alt 861 meter.

Videoen er optaget med en bil eller motorcykel, så tempoet er noget højere end på cykel, men vi får en meget god fornemmelse af det alligevel.

Har fundet denne på youtube, godt nok optaget om vinteren. Den viser lidt af stigningen

Det som det handler om er at når vi cykler op ad stigningen, så er der ikke nogen anvisning af kadance og gear. Men gearne vil typisk på sådan en stigning ligge i gule- og orangegearzoner.
Så de anvisninger kommer jeg med, og så finder I jeres kadance, så I kommer med hele vejen op.

Det bliver da lidt spændende ;-)

Vi ses

C

Ingen kommentarer:

Send en kommentar