16 august 2011

Undskyld...


Håber på tilgivelse for ikke at opdateret som jeg plejer.

Men havde jo i søndags den ære og fornøjelse, at opleve at gennemføre Copenhagen Challenge
Stort set al mit fokus har været rettet mod den aktivitet.

Oplevelsen kan ikke beskrives, den skal opleves. Hermed en opfordring til deltagelse næste år ;-)
Nej ret beset er det svært at svare på når man får spørgsmålet "Hvordan gik det så? og så svare man "jo gennemførte på 11 timer og 52 min." er det godt eller skidt og hvad er det et udtryk for? Så for mig ligger svaret ikke heri, men i hele processen.

Forberedelse (træning, plan for indtagelse af mad, strategi for skift, udstyr etc)

Mental opladning (jo tættere jeg kom på dagen, jo mere nervøs blev jeg. Mest i forhold til om jeg nu var klar)

Gennemførelse (når først jeg hoppede i vandet kl. 0745, så var jeg i "konkurrencemode")

Restitution (den fase jeg er i nu og som skal opleves. En slidt krop der arbejder på højtryk for at genopbygge sig selv. Det kan ikke beskrives, men man kan mærke at alle de skavanker i led, ledbånd og sener, er i gang med en helingsproces) Totalt fedt at opleve.

Hvordan gik løbet så:
Perfekt svømning havde fornemmelse at kunne have svømmet den dobbelte distance.
God cykling (en defekt på baghjulet der skulle afhjælpes som kostede 20 min hvor jeg stod stille)
Skidt løb, der var jeg træt og efter 15 km, så måtte den tur godt stoppe. (havde i øvrigt heller ikke i træningen løbet længere end 16 km :-) Men fik dog gennemført maraton på 4 timer 45 min.
Men jeg overvejde på INTET tidspunkt at stoppe og de sidste 10 km af løbet var jeg angst for, at vrikke op på ankelen, få en skade eller på anden måde måtte udgå.

Så skulle man have en lille grad af lyst, så overvej. En ironman gennemføres oppe i hovedet, rent mentalt. Overraskende meget.
Træning kombineret med viljen til at ville.

Tirsdagens basecamp 18.15: program 8

Torsdagens basecamp 17.00: program 46

Så glæder jeg mig i øvrigt til søndagens debut på MTB cykling. Der er pt. 18 tilmeldte. Det havde jeg på ingen måde drømt om. Så fedt at så mange har lyst til at tage med i skoven og prøve MTB. Skal nok planlægge en god rute/tur.

Vi ses

C

Ingen kommentarer:

Send en kommentar