01 februar 2012

Intervaltræning...


Jeg har på det seneste under mine timer, talt en del om intervaltræning og ikke mindst værdien i intervaltræning.
Derfor er det måske på sin plads at folde det lidt ud:
Formål?
Hvordan?
Hvor hårdt?

Så jeg har fundet et par links rundt omkring som gerne skulle fortælle og oplyse jer lidt om værdien og formålet.

Helt overordnet skal man vide at måske er det noget af det mest "teknisk komplicerede" som foregår i vores krop. Hermed mener jeg hvordan er det at luften som vi indånder, bliver til energi ude i musklerne.
Prøv at forestille jer at det er jeres lunger helt ude i de mikroskopiske små forgreninger hvor lungerne er i samspil med vores blodkar. Det er her det sker. Fantastisk proces :-)

Helt overordnet er her noget om puls, kondital og maksimal puls. Læs her

Formålet med intervaltræning er at øge din generelle fysik, udholdenhed og hastighed. Derfor jeg nævner at alle idrætsudøvere træner intervaller for at blive bedre = hurtigere og mere udholdende.

Formål og hvordan kan du læse her

Hvis vil læse meget mere og mere teknisk - fysiologisk så læs med her 

Vi ses

C



Ingen kommentarer:

Send en kommentar