01 november 2010

Træning tirsdag 2. november kl. 18.15

Så er det atter tirsdag og op på cyklen igen.

Og nu skal man jo huske på at træne hele kroppen og vi har tit talt om, hvad I ønsker med jeres træning. Det er jo helt op til jer selv.

Det vi træner når vi cykler er primært kredsløbstræning, altså kroppen evne til at optage ilten i luften. Derudover er der en lang række gode følgevirkninger.

Men træning består af flere ting. Muskelstyrke, muskeudholdenhed og smidighedstræning.
Disse ting er specielt vigtige når vi kommer op i alderen, som jeg selv. Nødvendigheden af træning af bevægeapperatet, er ligefrem proportional med ens alder....

Sikke det lyder, mig som stort set kun træner på en cykel ;-)

Men i fredags deltog jeg for første gang i HFTC "bodypump" hos den fremragende instruktør Allan Albrecht.

Det kan kun anbefales. Jeg har altid følt styrketræning i maskiner som voldsomt kedeligt. Men her sker det til musik og med en variation som bare gør at 55 min, går rigtigt hurtigt. Og man kan sagtens følge med.

Men gør jer den tjeneste ikke at lægge så hårdt ud som jeg med lidt for meget vægt på stængerne.
Min krop gør ONDT...........overalt....Men jeg er på igen senest fredag!

Nå cykeltræningen tirsdag, den bliver til program 14

Når vi taler programmer, så kan jeg berette at der er nye programmer på vej!
Det første er kommet, godt nok et advanced. Men det ser sådan ud

Vi ses tirsdag.

C.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar